top of page

ons aanbod

De Nieuwe Wind besteedt enorm veel aandacht aan haar dienstenaanbod. Niet alleen aan het samenstellen ervan, maar juist het leveren van kwalitatief maatwerk aan de klant maakt ons aanbod zo uniek. Naast het bestaande aanbod gaan we met u in gesprek over uw specifieke wensen en behoeften. Samen met u stellen we een programma samen waarvan u merkt dat u, uw organisatie of uw bestuur in ontwikkeling komt. Sterker in gesprek, sterker in participatie of sterker in persoonlijke groei. De Nieuwe Wind beweegt, en brengt ook úw organisatie in beweging!

UNIEK: 12 maanden support op alle diensten 

african-african-america-afro-bangkok-big
De Nieuwe Wind staat inmiddels bekend om de hoge kwaliteit van advies en trainingen. Het komt echter voor dat deelnemers ook ná een uitgebracht advies of na een training of workshop nog vragen hebben of juist naar aanleiding van de training op ideeën komen die ze graag met de trainer willen bespreken.
Hiervoor bieden wij het unieke 12 maanden support-programma aan dat we kosteloos bij al onze diensten meeleveren. Zo krijgt iedere klant de mogelijkheid om zaken te bespreken of vragen te stellen die achteraf ontstaan.
Onze klanten ervaren dit als een mooi voorbeeld van uitstekende service en kwaliteit in onze dienstverlening.

STERK IN GESPREK

De Nieuwe Wind favicon 72dpi.png
16-8-18 Sterk in gesprek over de route n

Sterk in gesprek. De naam van deze serie maakt al veel duidelijk; wilt u een betere gesprekspartner worden in uw besprekingen met corporatie, gemeenten of andere gesprekspartners, dan is dit de mogelijkheid om beter beslagen ten ijs te komen. De Nieuwe Wind zorgt dat u, ongeacht het onderwerp, een betere visie ontwikkelt en het gesprek zelfverzekerder en sterker in gaat. Hieronder vindt u ons aanbod. Staat het onderwerp van uw keuze er niet bij? Geen probleem, samen met u ontwikkelen wij de training die bij u, uw bestuur of organisatie past

Onafhankelijk kijken naar strategische uitdagingen
 
  • Sterk in gesprek over de prestatieafspraken; groeikracht ontwikkelen over inhoudelijke thema’s van de prestatieafspraken
  • Sterk in gesprek over beleidsontwikkelingen vanuit de corporatie
  • Sterk aan tafel tijdens een fusieproces
  • Sterk in gesprek over de jaarrekening van uw corporatie
  • Sterk in gesprek over de routekaart CO2 neutraal
  • Sterk in gesprek als nieuw bestuurslid (Overlegwet, Woningwet, en servicekosten )
  • Sterk in gesprek met uw leden tijdens de Algemene Ledenvergadering
  • Sterk ontwikkelen van een gemeenschappelijke visie
  • Sterk in gesprek over de begroting van uw corporatie
  • Sterk in gesprek over de Algemene Ledenvergadering
  • Sterk in gesprek voor nieuwe bestuursleden: Wegwijs in de sociale huursector

Sterk in participatie

De Nieuwe Wind favicon 72dpi.png
IMG_6646.JPG

Participatie is geen loze kreet meer; participatie is de lijm van de samenleving en zorgt voor de onderlinge verbinding tussen bewoners, bewonerscommissies maar ook tussen huurders, corporatie en gemeente. Doordat participatie ook vanuit het Ministerie hoog op de agenda staat, is er meer aandacht voor ontstaan. Maar hoe doe je dat eigenlijk, participatie? Met de praktisch toepasbare handvatten die u in de trainingen en workshops van De Nieuwe Wind aangereikt krijgt, brengt u participatie op een succesvolle manier in praktijk.

  • Huurdersinvloed en met de wind in de rug prestatieafspraken maken
  • Actieve meedenkgroepen (onder andere jongeren) die u waardevolle input leveren op strategische organisatievraagstukken
  • Participatie en legitimatie in werkprocessen voor een betekenisvolle rol in de maatschappij
  • Passie in participatie; training voor besturen van huurdersorganisaties
  • Ontwikkeling krachtige bewonerscommissies; groeispurt in participatie voor bewonerscommissies
  • Bewonerscommissies praktisch aan de slag met servicekosten
  • Realiseren van gevraagd of ongevraagd advies vanuit huurders op beleidsontwikkelingen van de corporatie

weten wat er leeft

De Nieuwe Wind favicon 72dpi.png
magnifying-glass-1607208_1280.jpg

Corporaties, gemeenten en de overheid hechten aan een legitieme huurdersorganisatie; ze willen een huurdersorganisatie die midden in het werkgebied staat, met een goede lokale verankering, die weet wat de huurders willen. Maar dat is vaak wel een probleem. 
Want hóe kom je nu te weten wat er leeft bij de huurders? 

 

Met de Toolbox-Digitale Enquête van De Nieuwe Wind kunt u als huurdersorganisatie gebruik maken van een kant en klare oplossing om huurders vragen te stellen, opinies te peilen of ronduit te kiezen tussen verschillende opties. Niet langer alleen vanuit het bestuur, maar recht vanuit de samenleving adviseren naar de corporatie, dáár gaat een sterk signaal vanuit. 

Door hier gebruik van te maken behaalt u maar liefst acht voordelen:

1.   U heeft geen omkijken, de enquête wordt volledig verzorgd

2.   U krijgt uitgewerkte resultaten en indien u dit wenst concrete aanbevelingen

3.   Huurders zien waar u mee bezig bent, uw zichtbaarheid en naamsbekendheid vergroot aanzienlijk

4.   U bent daadwerkelijk legitiem, want u vertolkt de mening van uw achterban, daar kan            

      een corporatie en gemeente niet omheen

5.   Uw achterban voelt zich betrokken en gehoord 

6.   Resultaten kunt u in lokale media publiceren
7.   Prestatieafspraken kunt u positief beïnvloeden vanuit de wensen van huurders

8.   U bent op een positieve manier in ontwikkeling, u weet wat er leeft onder de huurders

      zonder al te veel zelf te doen

 

De inhoud van de enquête en de aard van de vragen, daar kiest u zelf voor. Wilt u een indruk te krijgen van de vorm waarin wij vragen voor u uit kunnen zetten? Kijk dan eens naar onze proefenquête. 

SIG CO2-Neutraal
WhatsApp Image 2018-12-18 at 10.22.15.jp

weten wat er leeft

De wereld van huurdersorganisaties is dynamisch en verandert snel. Des te groter is de noodzaak om met elkaar stil te staan bij complexe zaken, ook al bestaat de neiging om dit stil staan te negeren en sneller door te rennen. Door het aangaan van de dialoog ontstaan nieuwe inzichten en antwoorden op complexe vraagstukken die huurders aangaan en waar huurders, sinds de intrede van de Woningwet 2015, iets van moeten vinden.

 

Door huurdersparticipatie te ontwikkelen en de dialoog voeren, leren besturen van huurdersorganisaties goed onderbouwde beslissingen te nemen waardoor ze zich zelfverzekerder voelen in gesprekken met corporaties, gemeenten en andere partners in het maatschappelijk veld. 

Wilt u meer weten over manieren waarop u de dialoog aan kunt gaan? Of wilt u lezen wat warme en koude participatie kan betekenen om uw huurdersorganisatie te verrijken? Lees dan even mee... 

bottom of page